top of page

Wij als Ambassadeur van de Efteling 2026: een avond vol verwondering

  • Foto van schrijver: HvZ Stichting
    HvZ Stichting
  • 2 dagen geleden
  • 3 minuten om te lezen

Ook dit jaar mochten wij met de Harold van Zundert Stichting deelnemen aan het bijzondere evenement “WIJ als Ambassadeur” van de Efteling. Een initiatief waarbij honderden Efteling-medewerkers zich volledig vrijwillig inzetten om mensen die een extra lichtpuntje verdienen een onvergetelijke avond te bezorgen.


Sinds de eerste editie in 2017 worden jaarlijks duizenden gasten uitgenodigd die door omstandigheden niet vanzelfsprekend kunnen genieten van een dagje uit.

En wat was het weer bijzonder.


Iedereen had er zin in, want als er één plek is waar dromen tot leven komen, dan is het wel de Efteling!


Toen we aankwamen bij het Huis van de Vijf Zintuigen voelde het direct anders dan een normaal bezoek. Overal zagen we lachende gezichten, vrijwilligers die klaarstonden om ons welkom te heten en gezinnen die - net als wij - uitkeken naar een avond vol mooie herinneringen.


En herinneringen maakten we.


Attracties zonder lange wachtrijen. Samen gillen in een achtbaan. Lachen tijdens een vaartocht. Genieten van iets lekkers op een terras. Op de foto met sprookjesfiguren. En vooral: samen zijn. En dat is uiteindelijk waar deze avond om draait.


Wat ons telkens weer raakt, is de oprechte betrokkenheid van de Efteling-medewerkers. Niet omdat het moet. Niet omdat het hun werk is. Maar omdat zij er bewust voor kiezen om hun vrije tijd in te zetten voor anderen. Meer dan honderd medewerkers, acteurs en leveranciers werkten belangeloos mee om duizenden gasten een zorgeloze avond te bezorgen. Je voelt het in alles.


In de warme ontvangst. In de vriendelijke woorden. In de enthousiaste medewerkers bij iedere attractie. En misschien nog wel het meest aan het einde van de avond.


Toen wij richting de uitgang liepen, stond daar weer die indrukwekkende erehaag van medewerkers die iedere gast uitzwaaide. Applaus, high-fives! Een moment dat moeilijk in woorden te vangen is, maar dat recht je hart binnenkomt.


Het voelde alsof we even de hoofdrol speelden in ons eigen sprookje.


Namens alle gezinnen van de Harold van Zundert Stichting willen wij de Efteling en alle betrokken medewerkers ontzettend bedanken. Voor de warmte. Voor de aandacht. Voor de liefde die jullie in deze avond stoppen!


En vooral voor de herinneringen.

Want herinneringen zijn onbetaalbaar.

Lieve Efteling, dank jullie wel. Jullie hebben opnieuw magie werkelijkheid gemaakt. ❤️


Dit schreven ONZE gezinnen:

Alleen maar lachende gezichten!🥰 Genoten van een geweldige avond met mooie afsluiting! Weer thuis en gauw slapen. Dankjewel dat we er bij mochten zijn! - Esther Ze genieten enorm hier, wat boffen wij toch☺️🙏 Ontzettend bedankt voor een fantastische dag❤️❤️We hebben genoten! - Marieke


Bedankt voor de geweldige avond! ❤️ Wij zijn naar huis. Groetjes Hilde Renée en Jorn


Wij zijn onderweg naar de auto! Super bedankt voor deze geweldige middag/avond! We hebben t super gehad 😊 ❤️ liefst Anouschka liam & Dylan


Janneke: Hartstikke bedankt voor de geweldige avond. We hebben genoten.


Josine- : Super bedankt voor deze bijzondere avond❤️


Annet: Heeel erg bedankt voor deze super middag en avond!! 🤗 Wij hebben genoten!! Wij zitten al weer in de auto. ❤️


Wat hebben wij genoten 🤩 echt heel leuk en bijzonder ♥️ - Veronique


Wat was het een bijzondere en fijne avond. Het uitzwaaien vonden we ook ontzettend mooi. Bedankt voor het mogelijk maken ✨ Martine Kay Max Nanda en Saar


Do: Wat een avond!!! Ontzettend genoten 🤩


 Moe en voldaan zijn we weer thuis gearriveerd. Wat een heerlijke dag was het. Bedankt voor de organisatie en goede zorgen! En nu gaan we lekker slapen 😴😴😴. Liefs: Jessica, Emily & Julian


Claudia: Super toffe avond weer bij de Efteling met de HvZ-stichting 🤩

De kleine en grote kinderen hebben het heel erg naar hun zin gehad 🤗

Bedankt iedereen en vooral ook het bestuur 👏🏻👏🏻👏🏻



bottom of page